بیماری های دهان

زخم دهان ؛ صرفا بدلیل تیزی دندانها

طفل ۱۴ ساله مبتلا به خشکی دهان است بدلیل رادیوتراپی مکرر جهت درمان لوسمی

همانژیوما ؛ یک تومور خوش خیم دهانی مادرزادی است

افزایش حجم منتشر لثه فک بالا ؛ بدلیل مصرف دارو رخ داده ( مثلا فنی توئین یا سایکلوسپورین یا نیفیدیپین)

پیوژنیک گرانولوما ؛ روی لثه فک بالا رخ داده است ، ممکنست کمی خونریزی کند ولی یک زخم دهانی طبقه بندی نمی شود

فیبروم تحریکی ؛ یک‌تومور کوچک دهانی است که باید جراحی شود

زبان جغرافیایی ؛ در جوانان رایجترست ، نیازی به درمان ندارد مگر انکه سوزش دهان ایجاد کرده باشد

موکوسل ؛ تجمع بزاق زیر مخاط دهان ، بسیار در لب پایین شایعست ، علت ان اسیب غدد بزاقی می باشد . منجر به خشکی دهان یا زخم دهانی نمیشود

سرطان دهان ؛ اغلب کف دهان و کناره زبان را مبتلا میکند

زخم دهان

فیبروم‌تحریکی بروی مخاط دهان ؛ این ضایعه اغلب منجر به یک زخم دهانی نمیشود . درمان ان جراحی است

زخم دهان

سیالومتاپلازی نکروزان ، زخم دهانی در کام بیمارست که سریعا پیشرفت میکنم . علت ان میتواند تروما ، جراحی های دهانی ، تزریق بیحسی در کام باشد

زخم دهان

ضایعه برجسته استخوانی در کام ؛ توروس می باشد که در صورت مداخله با پروتزهای دهانی نیازمند جراحی خواهد بود

زخم دهان

تغیرر رنگهای گونه بیمار ، پیگمان سیگار هستند ، این رنگها ارتباطی با زخمهای دهانی ندارند

لنفوما ؛ تومور نادر خوش خیم روی زبان ، باعث زخم دهانی نمیشود

کاندیازیس ؛ مدین راملوئید گلوسیت . دلیل بهداشت ضعیف یا مصرف طولانی مدت انتی بیوتیکها رخ میدهد . در برخی موارد سوزش دهان و درد و سوزش زبان رخ میدهد

زخم دهان

این یک زخم دهانی نیست !! تشخیص لیکن پلان اروزیو می باشد . درمان با کورتون در ابتدا بصورت دهانشویه می باشد

زخم دهان

رادیولوسنسی بین دو ریشه ؛ املوبلاستومای فولیکولارست . این ضایعه تومورال خوش خیمست و کاندید جراحی می باشد. این تومور یک زخم دهانی ایجاد نکرده است و ارتباطی هم با خشکی دهان ندارد

زخم دهان

کاندیدیاز هایپر پلاستیک ؛ یک دلیل ان خشکی دهان است و شاید بهداشت ضعیف یا مصرف طولانی کورتون تنفسی و انتی بیوتیک ها

زخم دهان

ضایعه ژانت سلی محیطی ؛ بروی لثه فک پایین به ابعاد ۱۰ در ۱۰ میلیمتر که صرفا توسط جراحی حذف میشود و هرگز بدخیم نیست . تحت ضربه ممکنست یه زخم دهانی ایجاد شود

زخم دهان

زخم دهان؛ ناشی از بیماری التهابی روده موسوم به بیماری crohn ؛ همزمان با درمان بیماری روده این ضایعه نیز رو به بهبود میگذارد

زخم دهان

زخم دهان در کام سخت ؛ عفونت هرپس سیمپلکس . این زخمها اغلب همراه سوزش دهان و درد دهان میشوند . بدون درمان ظرف ۱۰ روز بهبود می یابد

زخم دهان

لیکن پلان دهانی ؛ زخم دهانی و قرمزی مخاط و خطوط سفید ( هایپر کراتوز ) دیده میشوند . بعد از نمونه برداری درمان توسط استروئید ها و ضد قارچ انجام میشود

زخم دهان

انگولار چلایتیس ؛ عفونت قارچی گوشه دهان است . بدلیل عفونت قارچی در کام یا پروتز متحرک با ارتفاع کم . خشکی دهان

زخم دهان

قرمز شدن سمت چپ کام بدلیل عفونت قاچی دهانی، ناشی از ضعف ایمنی یا خشکی دهان و با استفاده از پروتز نامناسب

زخم دهان

به زخم دهان پشت لب توجه کنید ، درد و سوزش دارد . شبیه بیماریهای تاولی است و شاید .......به هر حال خوش خیم است ، منتظر پاسخ نمونه برداری هستیم

زخم دهان

ضایعه فوق در لبه زبان بصورت برجسته و کمی دردناک بیشتر شبیه باعت لنفی هایپر پلاستیک است . این یک ضایعه اگزوفیتیک خوش خیم میباشد در مردی ۲۵ ساله از یزد

زخم دهان

این زخم دهان ‌در گونه است ، سوزش دارد و یک ساله شده است . لیکن پلان اروزیو بوسیله مصرف کورتون بصورت موضعی و خوراکی کنترل شده اما هرگز درمان پذیر نیست

زخم دهان

یک پیگمان منفرد همیشه کاندید نمونه برداریست. این ضایعه شاید یک ماکول ملانوتیک دهانی یا یک خال باشد . اگر خوش خیم باشد با لیزر حذف میشود .

زخم دهان

سقف دهان قرمز رنگ ، نشاندهنده عارضه قارچی بنام  هاپرپلازی پاپیلری التهابی است . منشا ان قارچ می باشد و دلیل ایجادش یک پروتز متحرک نامناسب می باشد . درمان ان دهانشویه نیستاتین یا مصرف خوراکی فلوکنازول است

آدرس و شماره تلفن

• آدرس : انتهای بوستان دوم پاسداران ، دور میدان بنی هاشم، ساختمان دایموند ، طبقه اول، واحد 3
  • ایمیل : info@niamclinic.com
  • تلفن  :02122326172
  • موبایل : 09363020118
  • کاغذ دیواری
  • پوستر دیواری
  • کاغذ دیواری سه بعدی
  • پوستر دیواری سه بعدی
  • پوستر سه بعدی
  • عصب کشی دندان
  • سه نوع روکش دندان در دندانپزشکی مرسوم است :

چسب روکش دندان :

به آنچه روکش را روی دندان حفظ می کند، سمان ( Cement ) می گویند.

خارج کردن روکش از روی دندان :

گاهی می توان روکش دندان را با چند ضربه از روی دندان جدا کرد. وسیله ای به نام Crown Remover اینکار را انجام می دهد.

در صورتیکه این وسیله کارساز نباشد، باید توسط فرد مخصوص روکش دندان بریده شود و سپس وسیله ای را در خط برش اهرم کنیم و روکش دندان را خارج نماییم.

اگر قرار باشد دندان زیر روکش کشیده شود، دیگر نیازی نیست که ابتدا روکش دندان را خارج کنیم. می توان روکش را به همراه دندان خارج نمود. در صورتیکه روکش با برش خارج شود، دیگر قابل استفاده نیست.

يك دندان زير روكش سه واحدي بيمار عفوني شده نيازست روكش دندان خارج شود.

روكشهای دندان با فرز بريده شدند

با برداشته شدن روكش ها التهاب و عفونت دندان شماره ٦ ( سومين دندان از سمت راست ) قابل مشاهده است .

قالبگیری روکش دندان :

بعد از تلاش و آماده سازی دندان، قالبگیری انجام شده و به لابراتوار ارسال می شود، تا حدود یک هفته بعد روکش دندان جهت تحویل به بیمار آماده می شود.

مواد قالبگیری در کلینیک دندانپزشکی نیام متعلق به کمپانی پاناسیل آلمان هستند.